Naprawa elementu z blachy stalowej w technologii Napraw Sam
1. Typowe uszkodzenie błotnika samochodowego wraz ze śladami korozji.
2. Naprawiany element należy umyć wodą z detergentem i osuszyć. Następnie koniecznie odtłuścić odtłuszczaczem Auto-Fit cały element i obszar do którego będzie przyklejana taśma lakiernicza.
3. W zestawie do napraw lakierniczych, znajdują się wszystkie materiały ścierne potrzebne do wykonania naprawy, a także folia lakiernicza do maskowania i szpachelki do nakładania szpachli.
4. Folią lakierniczą maskujemy element. Folię rozkładamy na element naprawiany i elementy sąsiednie.
5. Następnie wycinamy otwór tak by ograniczał strefę naprawy.
6. Brzegi folii mocujemy do elementu naprawianego taśmą lakierniczą Auto-Fit Classic.
7. Uszkodzenie należy rozszlifować, używając papierów ściernych (w zestawie) SIA Auto-Fit P150, a następnie P240.
8. Strefę sąsiadującą (około 10 cm od uszkodzenia) matujemy papierem SIA Auto-Fit P320.
9. Następnie przemywamy odtłuszczaczem Auto-Fit, usuwając niezwłocznie suchym czyściwem preparat z elementu.
10. Szpachlówkę przed użyciem mieszamy do uzyskania jednorodnej substancji.
11. Odmierzamy potrzebną ilość szpachlówki na szpachelce, następnie wyciskamy obok szpachli utwardzacz w proporcji 100/3 (praktyczny sposób ilustruje zdjęcie). Dokładnie mieszamy za pomocą drugiej szpachelki (masa powinna mieć jednorodny kolor).
12. Nakładamy szpachlówkę na uszkodzone miejsca, w celu wypełnienia ubytków (czas max. do nałożenia 4-5 min. od ukończenia mieszania). Następnie pozostawiamy do pełnego utwardzenia na 30 min. Szpachelki należy niezwłocznie umyć odtłuszczaczem Auto-Fit, lub nitro.
13. Po utwardzeniu, oszlifować szpachlę papierem ściernym SIA Auto-Fit, zaczynając od P150, przechodząc przez gradację P240, kończąc na P320, odtwarzając pierwotny kształt naprawianego elementu.
14. Usunąć pył odmuchując sprężonym powietrzem lub przecierając czyściwem, odtłuścić odtłuszczaczem Auto-Fit (nie przemywać powierzchni szpachlowanej) i osuszyć czyściwem. Jeśli powierzchnia nie jest idealnie gładka i równa, powtórzyć proces szpachlowania itd.
15. Nakładamy Podkład Auto-Fit, w cienkich warstwach, w ten sposób unikając zacieków. Podkład natryskujemy “wychodząc” kilka centymetrów poza uszkodzenie, w maksymalnie 3 warstwach, natryskiwanych co 7 min.
16. Po wyschnięciu, zapodkładowane miejsce delikatnie szlifujemy gąbką ścierną SIA Auto-Fit P400.
17. Następnie matujemy gąbką ścierną SIA Auto-Fit P600 (na mokro), wychodząc około 20 cm poza strefę uszkodzenia.
18. Odtłuszczamy, osuszamy, a następnie usuwamy pyłki za pomocą Ściereczki antystatycznej Auto-Fit.
19. Natryskujemy Bazę koloryzującą Auto-Fit, nakładając ją cienkimi warstwami, w ten sposób unikając zacieków.
20. Bazę nakładamy w 2-3 warstwach do całkowitego pokrycia, co 7 min., wychodząc nieco poza strefę podkładu.
21. Po wyschnięciu ostatniej warstwy Bazy koloryzującej (następuje z chwilą jej zmatowienia) natryskujemy lakier bezbarwny, nakładany w 2-3 warstwach, co 7 min.
22. W przypadku wykonania naprawy tylko części elementu, będzie widoczna różnica na łączeniu starego i nowego lakieru bezbarwnego.
23. W celu zlikwidowania tej różnicy musimy zastosować Blender Autofit. Rozpylamy go w bardzo cienkich warstwach na granicy nowego i starego lakieru natychmiast po nałożeniu ostatniej warstwy lakieru bezbarwnego.
24. Po nałożeniu Blendera Autofit różnice zostaną zniwelowane.
Film instruktażowy 1
Film instruktażowy 2
Naprawa felgi stalowej