Naprawa obudowy lusterka w technologii Napraw sam
1. Typowe uszkodzenie obudowy lusterka bocznego z tworzywa sztucznego.
2. Naprawiany element należy umyć wodą z detergentem i osuszyć. Następnie odtłuścić odtłuszczaczem Auto-Fit cały element.
3. W zestawie do napraw lakierniczych znajdują się wszystkie materiały ścierne potrzebne do wykonania naprawy, jak również folia lakiernicza do maskowania i szpachelki do nakładania szpachli.
4. Folią lakierniczą maskujemy element. Folię rozkładamy na element naprawiany i elementy sąsiednie.
5. Brzegi folii mocujemy do elementu naprawianego taśmą lakierniczą Auto-Fit Classic.
6. Uszkodzenie należy rozszlifować używając papierów ściernych (w zestawie) SIA Auto-Fit P150, stępnie P240.
7. Strefę sąsiadującą (około 10 cm od uszkodzenia) matujemy papierem SIA Auto-Fit P320.
8. Następnie przemywamy odtłuszczaczem Auto-Fit, usuwając niezwłocznie suchym czyściwem preparat z elementu.
9. Szpachlówkę przed użyciem mieszamy do uzyskania jednorodnej substancji.
10. Odmierzamy żądaną ilość szpachlówki na szpachelce, następnie wyciskamy obok szpachli utwardzacz w proporcji 100/3 (praktyczny sposób ilustruje zdjęcie) i dokładnie wymieszać za pomocą drugiej szpachelki.
11. Nakładamy szpachlówkę na uszkodzone miejsca, w celu wypełnienia ubytków (czas max. do nałożenia: 4-5 min. od ukończenia mieszania). Następnie pozostawić do pełnego utwardzenia na 30 min.
12. Po utwardzeniu, oszlifować szpachlę papierem ściernym SIA Auto-Fit, zaczynając od P150, przechodząc przez gradację P240, kończąc na P320, odtwarzając pierwotny kształt naprawianego elementu.
13. Usunąć pył odmuchując sprężonym powietrzem lub przecierając czyściwem, odtłuścić odtłuszczaczem Auto-Fit (nie przemywać powierzchni szpachlowanej) i osuszyć czyściwem. Jeśli powierzchnia nie jest idealnie gładka i równa, powtórzyć proces szpachlowania itd.
14. Podkład natryskujemy na całą powietrznię obudowy, w maksymalnie 3 warstwach, nakładanych co 7 min.
15. Po wyschnięciu podkładu szlifujemy gąbką ścierną SIA Auto-Fit P400.
16. Następnie matujemy gąbką ścierną SIA Auto-Fit P600 (na mokro) całą zagruntowaną powierzchnię.
17. Odtłuszczamy, osuszamy, a następnie usuwamy pyłki za pomocą ściereczki antystatycznej Auto-Fit.
18. Natryskujemy Bazę koloryzującą Auto-Fit, nakładając ją cienkimi warstwami, w ten sposób unikając zacieków.
19. Po wyschnięciu ostatniej warstwy Bazy koloryzującej (następuje z chwilą zmatowienia bazy), nakładamy lakier bezbarwny w 2-3 warstwach co 7 min.
20. Po około 15 minutach ostrożnie usuwamy maskowanie.
21. Następnie element zostawiamy do całkowitego utwardzenia - w zależności od warunków - około doby.
Film instruktażowy