Moje konto Moje konto

Naprawa obudowy lusterka w technologii Napraw sam

1. Typowe uszkodzenie obudowy lusterka bocznego z tworzywa sztucznego.


2. Naprawiany element należy umyć wodą z detergentem i osuszyć. Następnie odtłuścić odtłuszczaczem Auto-Fit cały element.


3. W zestawie do napraw lakierniczych znajdują się wszystkie materiały ścierne potrzebne do wykonania naprawy, jak również folia lakiernicza do maskowania i szpachelki do nakładania szpachli.


4. Folią lakierniczą maskujemy element. Folię rozkładamy na element naprawiany i elementy sąsiednie.


5. Brzegi folii mocujemy do elementu naprawianego taśmą lakierniczą Auto-Fit Classic.


6. Uszkodzenie należy rozszlifować używając papierów ściernych (w zestawie) SIA Auto-Fit P150, stępnie P240.


7. Strefę sąsiadującą (około 10 cm od uszkodzenia) matujemy papierem SIA Auto-Fit P320.


8. Następnie przemywamy odtłuszczaczem Auto-Fit, usuwając niezwłocznie suchym czyściwem preparat z elementu.


9. Szpachlówkę przed użyciem mieszamy do uzyskania jednorodnej substancji.


10. Odmierzamy żądaną ilość szpachlówki na szpachelce, następnie wyciskamy obok szpachli utwardzacz w proporcji 100/3 (praktyczny sposób ilustruje zdjęcie) i dokładnie wymieszać za pomocą drugiej szpachelki.


11. Nakładamy szpachlówkę na uszkodzone miejsca, w celu wypełnienia ubytków (czas max. do nałożenia: 4-5 min. od ukończenia mieszania). Następnie pozostawić do pełnego utwardzenia na 30 min.


12. Po utwardzeniu, oszlifować szpachlę papierem ściernym SIA Auto-Fit, zaczynając od P150, przechodząc przez gradację P240, kończąc na P320, odtwarzając pierwotny kształt naprawianego elementu.


13. Usunąć pył odmuchując sprężonym powietrzem lub przecierając czyściwem, odtłuścić odtłuszczaczem Auto-Fit (nie przemywać powierzchni szpachlowanej) i osuszyć czyściwem. Jeśli powierzchnia nie jest idealnie gładka i równa, powtórzyć proces szpachlowania itd.


14. Podkład natryskujemy na całą powietrznię obudowy, w maksymalnie 3 warstwach, nakładanych co 7 min.


15. Po wyschnięciu podkładu szlifujemy gąbką ścierną SIA Auto-Fit P400.


16. Następnie matujemy gąbką ścierną SIA Auto-Fit P600 (na mokro) całą zagruntowaną powierzchnię.


17. Odtłuszczamy, osuszamy, a następnie usuwamy pyłki za pomocą ściereczki antystatycznej Auto-Fit.


18. Natryskujemy Bazę koloryzującą Auto-Fit, nakładając ją cienkimi warstwami, w ten sposób unikając zacieków.


19. Po wyschnięciu ostatniej warstwy Bazy koloryzującej (następuje z chwilą zmatowienia bazy), nakładamy lakier bezbarwny w 2-3 warstwach co 7 min.


20. Po około 15 minutach ostrożnie usuwamy maskowanie.


21. Następnie element zostawiamy do całkowitego utwardzenia - w zależności od warunków - około doby.

Film instruktażowy