Naprawa felgi aluminiowej w technologii Napraw Sam
1. Typowe uszkodzenie felgi ze stopów lekkich.
2. Felgę należy umyć wodą z detergentem i osuszyć. Następnie odtłuścić Odtłuszczaczem Auto-Fit cały element.
3. W zestawie do napraw lakierniczych, znajdują się wszystkie materiały ścierne potrzebne do wykonania naprawy.
4 i 5. Maskowanie rozpoczynamy od oklejania opony taśmą lakierniczą Auto-Fit Classic (możemy oczywiście również zdjąć oponę, wtedy unikniemy jej maskowania)
6. Uszkodzone miejsca należy rozszlifować używając papierów ściernych (w zestawie) SIA Auto-Fit P150, następnie P240.
7. Całą felgę matujemy papierem SIA Auto-Fit P320 (ponieważ lakierowana będzie w całości).
8. Następnie przemywamy odtłuszczaczem Auto-Fit, usuwając niezwłocznie suchym czyściwem, preparat z elementu
9. Szpachlówkę Auto-Fit Alu, przed użyciem mieszamy do uzyskania jednorodnej substancji.
10. Odmierzamy żądaną ilość szpachlówki na szpachelce, następnie wyciskamy obok szpachli utwardzacz w proporcji 100/3 (praktyczny sposób ilustruje zdjęcie) i dokładnie wymieszać za pomocą drugiej szpachelki.
11. Nakładamy szpachlówkę na uszkodzone miejsca, w celu wypełnienia ubytków (czas max. do nałożenia 4-5 min. od ukończenia mieszania). Następnie pozostawić do pełnego utwardzenia na 30 min.
12. Po utwardzeniu, oszlifować szpachlę papierem ściernym SIA-Auto-Fit, zaczynając od P150, przechodząc przez gradację P240, kończąc na P320, odtwarzając pierwotny kształt naprawianego elementu.
13. Usunąć pył odmuchując sprężonym powietrzem lub przecierając czyściwem, odtłuścić odtłuszczaczem Auto-Fit ( nie przemywać powierzchni szpachlowanej) i osuszyć czyściwem. Jeśli powierzchnia nie jest idealnie gładka i równa, powtórzyć proces szpachlowania itd.
14. Nakładamy Podkład Auto-Fit w cienkich warstwach, w ten sposób unikając zacieków. Podkład natryskujemy na całą powietrznię felgi, w maksymalnie 3 warstwach, natryskiwanych co 7 min.
15. Po wyschnięciu podkładu (zmatowienie podkładu) szlifujemy całość gąbką ścierną SIA Auto-Fit P400.
16. Natryskujemy bazę koloryzującą Auto-Fit, nakładając ją cienkimi warstwami, w ten sposób unikając zacieków, 2-3 warstwy do całkowitego pokrycia, co 7 minut.
17. Po wyschnięciu ostatniej warstwy bazy koloryzującej (następuje z chwilą zmatowienia bazy), nakładamy lakier bezbarwny w 2-3 warstwach co 7 min.
18. Po około 15 minutach, ostrożnie usuwamy maskowanie, a następnie felgę zostawiamy do całkowitego utwardzenia powłoki - w zależności od warunków, około doby.
Film instruktażowy